Namaz.SanalAlemci.Com » Arabça Sesli Kamet Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli

Arabça Sesli Kamet Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli


  • Anasayfa
  • Arabça Sesli Kamet Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli
Arabça Sesli Kamet Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli 3.9/5 (79%) 215 Oy

Kamet Nasıl Okunur,Kamet Arabça Okunuşu,Sesli Kamet Dinle İndir,Kamet’in Türkçe Okunuşu ve Anlamı,Kamet’in Sesli Okunuşu Yazılışı ve Manası,Sesli Olarak Kamet Dinle İndir,Kamet Sözleri ve Anlamları,kamet dinle indir,Kamet Nasıl Getirilir Sesli,Kamet Sözleri

SESLİ VE YAZILI ARABÇA KAMET OKUNUŞU TÜRKÇE OKUNUŞU VE ANLAMI;

Arabça Kamet Yazılışı

Sesli Kamet İndirmek İçin Sağ Tıkla ”Farklı Kaydet”

Allahuekber

Türkçe Okunuşu: Allahü Ekber (4 defa)

Anlamı: Allah en büyük ve en yücedir.

Eşhedü enla ilahe illallah

Türkçe Okunuşu: Eşhedü en la ilahe illallah (2 defa)

Anlamı: Allahtan başka ibadete lâyık olan bulunmadığına şehadet ederim.

Eşhedü enne muhammeden rasulullah

Türkçe okunuşu: Eşhedü enne Muhammeden Resûlüllah (2 defa)

Anlamı: Muhammed’in, Allah’ın peygamberi olduğuna şehadet ederim.

Hayye alas salah

Türkçe Okunuşu: Hayye alassalâh (2 defa)

Anlamı: Haydi namaza geliniz.

Hayye alel felah

Türkçe Okunuşu: Hayye alel felah (2 Defa)

Anlamı: Haydi kurtuluşa geliniz.

Kad kametis salah – Kad kametis salah

Türkçe Okunuşu: Kad kametis salah – Kad kametis salah (2 Defa)

Anlamı: Namaz şüphesiz artık başlamak üzeredir

Arabça Allahuekber yazılışı

Türkçe Okunuşu: Allahü Ekber (2 defa)

Anlamı: Allah en büyük ve en yücedir.

Arabça Lâ ilâhe illallah

Türkçe Okunuşu: Lâ ilâhe illallah.

Anlamı: Allahtan başka ibadete lâyık olan yoktur.

Bir önceki yazımız olan Arabça Ezan Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli başlıklı makalemizde Allahu Ekber Ne Demektir? Ezan Sözleri ve Manaları, Arabça Sesli Yazılı Ezan-ı Şerif Okunuşu Türkçe Anlamı ve Arabça ve Türkçe yazılı Ezan - Ezan Manası Ezan Anlamı hakkında bilgiler verilmektedir.

Bu Yazıyı Sevdiklerinizle Paylaşmak İster misiniz?

Arabça Sesli Kamet Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli ile Benzer Yazılar:

3 Mart 2012 Saat : 2:47
  Ezan
76.761 Okunma

“Arabça Sesli Kamet Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli” için 6 Yorum

  1. Mustafa KOMURCU diyor ki:

    AMİN.

  2. selcuk diyor ki:

    Kadkamedis salah- kadkametis salah (İnşallah doğru yazmışımdır) yanında 2 kere yazıyor böylece 4 kere kadkametis salah demiş oluyoruz. ben camide namaz kılarken toplam 2 defa söyleniyor diye hatırlıyorum. doğrusunu yazarsanız öğrenmiş olurum

  3. sedat varlik diyor ki:

    selçuk kardeşım sesli dinlediğinde ( kad kametis selah kad kametis selah )
    diyor yani iki kere demiş oluyor

  4. Mahmut Akpınar diyor ki:

    Bizlere bu güzel seda ile Ezanımızı dinlettiğiniz için Allah.Bu proğram hazırlayan herkesten razı olsu.
    Benim bir sorum olacak :

    1)Bizde Kamet ederiken 4 ve iki olarak söylenerek kamet ediliyor,ancak Mekkede Kamet ederken Allahu Ekber iki ve diğerleri tek olarak yapılıyor.Yeri nedir.

    2)Beş vakit namaza davette dış ezan okunarak devet edilir.Ama Cuma namazında birde iç ezan okunarak iki ezanla ibadet yapılıyor,Bu iç ezanın okunmasının yeri nedir.

    • Mehmet diyor ki:

      Mahmut kardeşim bildiğim kadarı ile cevap vermeye çalışayım.

      1.sorunun cevabı : Mezhep farklılığından kaynaklanabilir.
      2. sorunun cevabı: Cuma günü 2.Ezanı-ı Şerif Cuma namazını müminler kaçırmasın diye okunur.

      Not: Bu sorularınızın detaylı cavabını en yakın cami imamı verebilir.

    • Cuma günü neden iki kez Ezan okunur? diyor ki:

      İÇ EZAN

      Cuma namazı için minareden okunan ezan. Cuma Ezanı da denir Diğer namazlarda yalnız bir ezan okunmasına karşılık Cuma namazlarında iki ezan okunur İkinci ezan, Cuma’nın sünnetinin kılınmasından ve imamın minbere çıkmasından sonra, hutbeden önce okunur. İlk ezanın minareden okunmasına karşılık, ikinci ezan cami içinde okunur. Bu nedenle bu ezana “iç ezan” da denir.

      Hz. Peygamber ile Hz. Ebu Bekir ve Hz. Ömer dönemlerinde Cuma namazlarında da diğer namazlarda olduğu gibi tek ezan okunurdu. Hz. Osman, halifeliği sırasında cemaatin çoğalması ve bazı kimselerin hutbeye yetişememesi nedeniyle evinin üzerinden bir ezan daha okunmasını emretti. Böylece ilk ezanı duyanların camide toplanmaları ve hutbeye yetişmeleri sağlandı Hz. Osman’ın bu uygulaması daha sonraki dönemlerde gelenekleşti. İsnaaşeriyye mezhebinin bid’at olarak niteleyip haram saydığı iç ezanın meşrutiyeti hakkında Sünnî Mezhepler arasında bir tartışma görülmez. Fakat bu ezanın Cuma’nın haram vaktini belirleyip belirlemediği konusunda farklı görüşler öne sürülür

      Kur’an’ın “Ey iman edenler, Cuma günü namaz için çağrıldığınız zaman Allah’ı anmaya koşun, alış-verişi bırakın. Eğer bilirseniz bu, sizin için daha hayırlıdır” (el-Cum’a, 62/9) buyruğunca Cuma ezanı ile namazın bitimi arasındaki süre içinde herhangi bir ticari ya da başka bir sözleşme yapılması haramdır. Tüm mezhepler bu konuda görüş birliği içindedirler. Ancak Cuma için iki ezanın okunması, ayette sözü edilen “çağrı”nın hangi ezan olduğu konusunda iki görüşün ortaya çıkmasına neden oldu

      Hanefî bilgilerin bazılarına göre alışverişin tahrimen mekruh vaktini belirleyen “çağrı” ilk ezandır. (ibn Âbidin, Reddü’l-Muhtâr, V, 101). Bazı Hanefi bilginleri imamın Hutbeye çıktığı ve önünde iç ezân okunduğu vakit, alışverişin yasak olduğu vakittir demişlerdir (Kâsânî, Be’dâyîu’s-Sanâyi, I, 269)a Âyetteki “çağrı”dan (nida) maksat duyurudur (i’lâm) Cuma duyurusu ilk ezanla yapılmış olduğu için “Allah’ı anmaya koşun, alışverişi bırakın” buyruğuna uymak gerekli olur Bu nedenle ilk ezanla birlikte tüm sözleşmelerin yapılması tahrimen mekruh olur. Cuma vaktinde alışveriş ve diğer muamelelerin yapılmasının yasaklanma nedeni, bunların insanları Cuma namazından alıkoymasıdır. İç ezanın yasak vaktin belirleyicisi kabul edilmesi durumunda birçok insanın hutbeye yetişmesi tehlikeye düşecektir. Nitekim ilk ezanın konuluş gerekçesi de bu tehlikedir.

      Mâlikî, Şafiî, Hanbelî ve İsnaaşeriyye mezheplerine göre ilk ezan yasak vaktin belirleyicisi değildir. Bu görüşün başlıca dayanağı, ilk ezanın Hz. Peygamber zamanında olmamasıdır. İlgili ayetin tefsirinde İbn Ömer ve Hasan Basri’den gelen, “İmam minbere çıktığı ve karşısında ezan okunduğu zaman halk Cuma için çağrılmış olur” rivayeti ve benzeri haberler de bu görüşün diğer delilleri arasında yer alır. Ancak bu yasaklama yalnız Cuma namazı ile yükümlü olanları kapsamına almaktadır Cuma namazı kılmakla yükümlü olmayan kadın, çocuk yolcu ve gayr-i müslimler kendi aralarında cuma vaktinde alışveriş yapabilirler (ibn Âbidîn, Reddü’l Muhtâr, V, 101)

      Ahmed ÖZALP Kaynak: http://www.sevde.de/islam_Ans/ii/ic_ezan.htm

Arabça Sesli Kamet Okunuşu Yazılışı ve Türkçe Meâli Yazısı için Yorum Yapabilirsiniz

 Son Yazılar FriendFeed

Mekke ve Medine Canlı Yayın

Sesli Açıklamalı Kur’anı Kerim

Günlük Ezan (Namaz) Vakitleri